Autor: Justyna Kuliś
Metoda escape room w edukacji, znana często jako „escape room edukacyjny”, to innowacyjna forma nauczania, która łączy elementy gry z procesem edukacyjnym. Prowadzenie escape roomu w bibliotece to świetny sposób na przyciągnięcie nowych czytelników i zwiększenie zainteresowania oferowanymi zasobami.
Innowacja realizowana będzie od listopada 2024 r. do kwietnia 2025 r. i skierowana jest do uczniów klas 1-3. Zajęcia prowadzone będą w formie zabawy aby zachęcić uczniów do pracy twórczej.
Do każdego bloku tematycznego przygotowane zostaną różnorodne zadania, takie jak krzyżówki, labirynty, rebusy i zagadki logiczne. Każde rozwiązanie prowadzić będzie do następnego etapu przygody. Praca uczniów zostanie na bieżąco podsumowana – odnalezienie zaginionego przedmiotu, skarbu piratów lub odkrycie sekretu związanego ze znanym bohaterem literackim oznacza, że wszystkie zadania zostały prawidłowo wykonane.
Cele innowacji:
-
- kształtowanie umiejętności logicznego myślenia poprzez wykonywanie zadań,
- rozwiązywanie problemów i wykorzystanie wiedzy w praktyce,
- wykorzystanie metody escape roomu w edukacji
Cele szczegółowe:
- doskonalenie umiejętności pracy w grupie.
- kształtowanie nawyku czytania i zdobywania wiedzy
- zapobieganie uzależnienia od telewizji/internetu
- unowocześnienie i uatrakcyjnienie metod pracy
- rozwijanie kreatywności
- zdobywanie i utrwalanie wiedzy przez zabawę